Pracuji jako externí lektor pro neziskovou organizaci www.zkustozdrave.cz.
Tato práce s dětmi a teenagery mě přímo fascinuje a dává velký smysl díky reakcím, odezvě přímo od studentů, ale i jejich učitelů.
Specializuji se zejména na krizovou/ efektivní komunikaci v rámci programů „Zdravé třídní klima“ a na zdravý životní styl v programu „Zdraví dětem“ pro žáky ZŠ a studenty SŠ.
Děti dnes vyrůstají v jiném světě než my, více a více času tráví s IT zařízeními, jsou často vychovávány mnohem benevolentnějším způsobem a to se někdy projeví tím, že reálná komunikace a vytváření zdravých vazeb je pro ně velmi náročné.
Když se pak v třídním kolektivu sejde několik nejistých dětí, začíná mezi nimi kolotoč ne úplně hezkých interakcí…
Zkušenosti s programem
Proto byl vytvořený program „Zdravé třídní klima“,
který má pomoci kantorům i dětem se zvládáním náročných situací.
Mezi priority projektového dne tedy patří zejména:
- Posilování zdravých vztahů a emoční inteligence mezi žáky a třídním učitele.
- Změna vnímání z kritického na pozitivní úhly pohledu.
- Podpora pozitivní interakce v třídním kolektivu.
- S žáky i studenty hovoříme o tom, v čem jsou šikovní, čeho si na sobě a svých spolužácích váží. Celé 2 hodiny pracujeme s pozitivním náhledem na sebe a na svět kolem.
- Umění říci ne, nastavení hranic vůči nežádoucímu chování, či vyjádření své potřeby ohleduplným způsobem vůči sobě i kamarádovi.
- Žáci/ studenti jsou postaveni do scének, kdy spolu řeší zadaná nepříjemná témata – učí se základům efektivní komunikace a zároveň rozebíráme, proč se někdo chová nepřiměřeně, a naopak, proč jsou jiní vůči dominantním osobám bezbranní.
- Nehledáme viníky a oběti, ale funkční laskavé i přísné způsoby řešení jak se zastat sám sebe, nebo spolužáka.
Po celou dobu programu (4.vyučovací hodiny) je kladen důraz na výhody otevřené komunikace a rozvoj pozitivních stránek osobností, což je zohledněno i v závěrečném motivačním projektu.
Pro zvýšení motivace vytváříme se staršími žáky a studenty někdy i scénky krizových situací s rodiči. Toto je obvykle velmi zábavná chvíle, kdy nejen žáci, ale i učitelky prožívají mnohé AHA momenty.
Toto jsou chvíle uvědomění a pochopení si svého podílu na komplikovaných vztazích s okolním světem. Toto jsou chvíle poznání, kde máme v životě prostor na svůj posun a zlepšení mezilidských vztahů.
Benefity tohoto workshopu jsou tedy nejen poznání nástrojů pro zlepšení vztahů ve třídě, ale i nasměrování na rozvoj zdravého vztahu k sobě a našim blízkým.
V případě, že by někdo měl touhu dále pracovat na rozvíjení zdravého vztahu k sobě a svým blízkým individuálně, nabízím spolupráci v rámci koučinku. Je důležité nejen znát možné nástroje, ale tyto umět integrovat a žít. Neodkládat lepší zítřky, ale využít příležitost za pačesy a jít si za svým lepším....tady a teď.....
Reference
Objednávka
LEKTORSKÉ SLUŽBY
Podrobné informace a objednání termínu
na tel: +420 721 440 794
nebo e-mail: korycanska@zkustozdrave.cz
Mohu vám pomoci v těchto životních oblastech

PRÁCE SE SEBEVĚDOMÍM
(cílem je autentická sebedůvěra, radost a seberealizace)
o Identifikace úrovně sebevědomí
o Moudrost odhalování / prohlubování sebevědomí
o Techniky překonávající „ubíječe“ sebevědomí

OSOBNÍ ROZVOJ
(cílem je radost a smysluplný život )
o Uskutečnění zásadních životních změn (osobních / pracovních)
o Práce s traumaty z dětství i dospělosti
o Ukotvování a navyšování sebelásky, sebehodnoty
o Nalezení smyslu / rozvíjení svého potenciálu

PRÁCE SE STRESEM A STRACHEM (cílem je klid a nadhled)
o Změna vnímání a uvolňování stresu
o Poznání nástrojů na zvyšování odolnosti vůči stresu
o Způsoby překonávání únikových strategií

PRÁCE S ASERTIVNÍM PŘÍSTUPEM (cílem je vnitřní síla a důstojné vztahy, naplnění potenciálu)
o Není to jen o technikách a umění říci NE druhým ale zejména ANO sobě!
o ANO ve smyslu pozitivního asertivního vnitřního dialogu
Kontakt
+420 721 440 794
info@jarkakorycanska.cz



















